torsdag 2 maj 2013

Undvik Neobux

Hur skulle det vara att tjäna pengar bara genom att klicka på en massa annonser? Låter väl bra eller hur? Det är just vad Neobux erbjuder sina medlemmar och givetvis så finns det massor med ”success stories” om hur mycket pengar folk har tjänat. Eftersom jag också vill tjäna lätta pengar så bestämde jag mig för att kolla up dem och se vad det var de erbjöd.

Och visst, man får faktiskt betalt för att klicka på annonser men inte speciellt mycket för du får inte mer än högst 0,1 cent per klick, oftast inte mer än 0,01 cent per klick. För att göra stora pengar på Neobux (i teorin alltså) så måste du köpa klick av andra, så kallade referaler. När jag läste det så mojnade mitt intresse en aning och efter lite efterforskning så visade det sig att det hela bara är ett pyramidspel.

Det finns många vittnesmål om att tjänade pengar på Neobux har försvunnit innan medlemmen hann ta ut dem. Det visar sig att om du har varit inaktiv en tid (oklart hur länge) så har Neobux rätt att konfiskera alla pengar du har tjänat.

Om du hittar en sida på nätet där någon berättar om hur mycket de har tjänat på Neobux och hur bra de är så visar det sig snart att de försöker få dig att teckna ett medlemskap. Det enda sättet att verkligen tjäna pengar på Neobux är att bli affilliate och få folk att tro att det finns lätta pengar att hämta bara genom att klicka på lite länkar på en hemsida.

Den enda positiva är väl kanske att det inte kostar något att gå med från första början så allt du förlorar är din tid men har ju ett pris även den. Undvik Neobux och lägg din värdefulla tid på något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar